Problemen met inloggen op website Alklima

Problemen met inloggen op website Alklima
3 jul 2012

Sinds vorige week krijgen wij berichten dat er problemen zijn met het inloggen op onze website en het gebruik van sommige functionaliteit. In samenwerking met onze online partner hebben wij direct onderzoek gedaan naar de mogelijke oorzaak hiervan.

 

Wij hebben onze website’s aangepast aan de nieuwe cookie wetgeving die vanaf juni van kracht is. Men krijgt bij het benaderen va de website de vraag of cookies wel of niet gebruikt mogen worden. Naar de cookies voor onze statistiek zijn er ook zogenaamde ‘functionele cookies’. De cookies mogen door ons ten alle tijde geplaatst worden en zorgen ervoor dat het inloggen werkt maar ook dat u gebruik kunt maken van de brochure generator.

Internet Explorer 8 en 9

In sommige browsers (Internet Explorer 8 en 9) werden bij het niet accepteren van de cookies ook de functionele cookies verwijderd. Hierdoor was het inloggen op onze website niet mogelijk.

Er zijn aanpassingen gedaan aan de website en het cookie controle script die deze bug ondervangen waardoor men weer gewoon zou moeten kunnen inloggen. Om deze aanpassing goed te laten werken raden we iedereen aan om zijn ‘tijdelijke internetbestanden’ te verwijderen en de browser opnieuw op te starten. Onderstaand ziet u hoe u dit kunt doen.

Hoe verwijder ik mijn tijdelijke internet bestanden in Internet Explorer 8?

Stap 1:  Klik op: tools > internet options


Stap 2: Klik op: Delete


Stap 3: Vink temporary internet files en cookies aan en klik op ‘Delete’

Mocht dit onverhoopt niet werken dan verzoeken wij dit hier te melden. Vermeld even uw versie van uw browser erbij.

 
Terug naar het overzicht