Onderzoek Bouwkennis: Alklima als beste beoordeeld in klimaatbranche

Onderzoek Bouwkennis: Alklima als beste beoordeeld in klimaatbranche
3 okt 2012

Alblasserdam, 3 oktober – Alklima krijgt prachtige cijfers van installateurs en adviseurs, zo blijkt uit onderzoek van Bouwkennis. Alklima wordt als hoogste beoordeeld bij Installateurs en bij adviseurs behaalt Alklima een knappe 2de plaats en wordt dus als beste beoordeeld in de klimaatbranche. In het onderzoek geven installateurs en adviseurs scores aan producten en dienstverlening van leveranciers. ‘Cijfers om mee thuis te komen’, zegt Arjen de Jong, Algemeen Directeur Alklima verheugd.

 



Alklima scoort aanmerkelijk hoger dan gemiddeld

Installateurs en adviseurs zijn zeer tevreden over producten en dienstverlening van Alklima  in Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Bouwkennis dat uitgevoerd werd door onderzoeksbureau USP. Alklima scoort hoog op de aspecten professionaliteit, advies van de vertegenwoordiger, betrouwbaarheid, het nakomen van afspraken, klantvriendelijkheid, service/klachtafhandeling en het meedenken met klant. ‘De score is op alle aspecten aanmerkelijk hoger dan gemiddeld. In lijn hiermee is ook de algemene tevredenheid met deze aanbieder aanzienlijk hoger dan gemiddeld’, aldus het rapport. Het onderzoek wordt gehouden onder drie marktpartijen: E- en W-installateurs en adviseurs.

Ook onder adviseurs scoort Alklima goed. Het bedrijf wordt hoog gewaardeerd op de aspecten innovativiteit, advies van de vertegenwoordiger, het nakomen van afspraken, de klantvriendelijkheid en het meedenken met de klant.

'Wij zijn uiteraard hartstikke blij met deze mooie resultaten', aldus Arjen de Jong, Algemeen Directeur Alklima, exclusief importeur van Mitsubishi Electric. 'Het is prachtig om te zien dat onze inspanningen ook door klanten en adviseurs worden gewaardeerd. Maar uiteraard betekent dit niet dat we nu achterover gaan leunen. Integendeel. We zullen nog een tandje bijzetten en proberen deze scores volgend jaar minstens weer te halen.'

Over het Onderzoek

De BouwKennis Marketing Score Card is een jaarlijks terugkerend onderzoek dat onder meer inzicht in klanttevredenheid biedt. In dit onderzoek wordt de tevredenheid van E- en W-installateurs en adviseurs met de producten en diensten van fabrikanten gemeten, in totaal van twaalf verschillende aspecten.

Voor het totale onderzoek zijn drie marktpartijen benaderd. Bij de E- en W-installateurs is het hoofd van de afdeling inkoop of een andere persoon die verantwoordelijk is voor de inkoop bevraagd. Bij de adviseurs is gevraagd naar een functionaris die actief is in de installatiesector. In totaal zijn er ongeveer 1000 geslaagde enquêtes afgenomen.
 

 
Terug naar het overzicht