Alklima geeft aftrap Vakhelden-campagne tijdens Building Holland

1 apr 2019

Alklima geeft tijdens de beurs Building Holland (9 t/m 11 april, RAI Amsterdam) de aftrap van een nieuwe campagne waarmee waardering wordt gevraagd voor vakmanschap.

Vakhelden, dat zijn de professionals bij installateurs die de premiumproducten van Mitsubishi Electric installeren, servicen en in stand houden. Het eindresultaat van een project is altijd teamwork.  Maar de mensen in het veld zijn degene die bij de zakelijke en particuliere klanten het verschil maken.

 

Vakhelden campagne

De Vakhelden campagne van Alklima heeft een sterke link met Alklima’s opleidingsinitiatief Alklima College. Onder de paraplu van het Alklima College wordt naast trainingen en workshops ook de officieel erkende MBO-3 opleiding Inspectiemonteur Koudetechniek verzorgd.

Wie investeert in vakmanschap en techniek en daar zelfs een MBO-3 opleiding voor aanbiedt, moet daar ook zijn waardering voor laten blijken. En dan is er nog een doel. Namelijk door via de vakhelden te laten zien hoe geweldig het werk in de klimaattechniek is. Zo hopen we ook jongeren te enthousiasmeren om bij te dragen aan een maatschappelijk zeer relevant thema, namelijk de energietransitie. En dat is precies wat Alklima met de nieuwe campagne doet.

Tijdens de campagne kunnen installateurs hun collega aanmelden via de website www.vakheld.nl.

De campagne start op 9 april. Deelnemers worden door Alklima gevolgd en krijgen gedurende het jaar aandacht voor hun vakmanschap of bijzondere prestatie(s). In november zullen tijdens de jaarlijkse Alklima WinterBBQ de vakhelden worden bekendgemaakt. "Er is geen energietransitie zonder technische vakhelden.”

 
Terug naar het overzicht